
Pondělí nebo sobota? Sedm ráno nebo šest večer? 🤯 Správné načasování je klíčovým prvkem úspěšné SMS kampaně. Přečtěte si, jak vybrat ideální čas pro odeslání marketingových SMS, abyste zvýšili zapojení zákazníků a dosáhli skvělých obchodních výsledků.
Marketingové SMS jsou obchodní sdělení pro vaše zákazníky, které jsou určeny k propagaci vaší značky a jejich produktů a služeb. Jako SMS kampaň pak označujeme hromadnou SMS s aktuální nabídkou, informací o výprodejích nebo o speciálních a sezónních akcích. 💣 V rámci SMS kampaně můžeme oslovit všechny zákazníky nebo vybrat jen ty konkrétní – na základě předchozí segmentace. Více o segmentaci jsme se rozepsali v článku Proč a jak segmentovat zákazníky?
Jednoduše proto, že umožňuje přímou komunikaci se zákazníkem, která je přirozená, rychlá a působí osobním dojmem. Pomocí zpráv v mobilním telefonu si vaši zákazníci píší s přáteli, rodinou nebo kolegy. Pokud jim pošlete lákavou marketingovou SMS, často mívají pocit, jako by jim zprávu doručil kurýr do vlastních rukou 🤝 (nikoliv anonymně vhodil leták do schránky, kterou často ani nevybírají).
Jednotný formát: Stručnost zprávy pomáhá srozumitelnosti a zvyšuje šanci na reakci zákazníka. Po cestě neztratí formát a nechá vyniknout sdělení a výzvu k akci (CTA).
Vysoký open-rate: SMS zprávy mají nejvyšší míru přečtení ze všech komunikačních kanálů. To samozřejmě neznamená, že byste měli své zákazníky spamovat textovými zprávami, ale znamená to, že vaše zprávy „opravdu někdo čte”.
Nízké náklady: SMS kampaně jsou ve srovnání s ostatními marketingovými strategiemi cenově výhodné. Umožňují personalizaci, měřitelnost i cílení a nabízejí tak vysoký potenciál návratnosti investic (ROI).
Optimální čas pro zasílání marketingových SMS zpráv je obecně všední den mezi 9:00 - 20:00. Za nejsilnější dny z obchodního hlediska považujeme čtvrtek a pátek, kdy je zájem zákazníků vyšší než na začátku týdne. 💰
Chtěli byste znát konkrétnější čas? Přesný klíč, podle kterého určit nejideálnější čas rozesílky, bohužel neexistuje. Každý váš zákazník je jiný. Rytmus toho, jak často zákazníci telefon kontrolují nebo ho (ne)mají u sebe, je různý. Zásadním faktorem při rozhodování, kdy kampaň poslat, tak bude analýza zákazníků.
Co s největší pravděpodobností dělají vaši zákazníci během dne? Jaká je jejich rutina? Pokud jsou vaší cílovou skupinou například lidé, kteří pracují v kanceláři, pravděpodobně kontrolují své telefony ráno před začátkem pracovního dne a znovu v době oběda. Poté zřejmě nebudou své zprávy příliš kontrolovat a reagovat na ně. Situace se opět změní až skončí v práci a přijdou domů. Přemýšlejte tedy, kdy jsou vaši zákazníci nejčastěji na telefonu. 📱 Pro náš příklad to tedy bude ráno (8 - 9), během oběda (11 - 13) a pozdě odpoledne/začátkem večera (17 - 20).
💡Tip Očekáváte nápor na infolinku nebo vytížení zákaznického centra během kampaně? Rozdělte SMS kampaň do více časových oken. Budete tak mít více času na odbavení zákazníků k jejich spokojenosti.
Vhodný způsob, jak zjistit ideální čas pro posílání SMS kampaní na vaše zákazníky, je otestovat jejich chování v různých časových intervalech.
Příklad testování:
Vyberte dostatečně velký vzorek zákaznické databáze a rozdělte jej náhodně do 3 stejně velkých částí.
- První části databáze odešlete SMS kampaň v pozdně ranních hodinách.
- Druhou část oslovte po poledni.
- Třetí část informujte v podvečer.
Poté porovnejte výsledky a vyhodnoťte, který časový interval měl na kampaň největší vliv. Opakovaným testem i pro různé dny a typy kampaní najdete ideální čas pro oslovení vašich zákazníků.
⭐ SMSbrána Naplánujte si SMS kampaň přesně podle vašich představ. Přímo v Portálu SMSbrána nebo požadavkem přes API SMS Connect můžete zvolit libovolný čas v budoucnosti.
Přestože neexistuje jeden perfektní čas pro rozesílku SMS kampaně, který by fungoval všem obchodníkům, existují momenty, kdy byste zákazníkům marketingové SMS neměli posílat vůbec. Za žádných okolností. ❌ Proto doporučujeme vyvarovat se následujícím situacím:
Neposílejte SMS pozdě večer nebo brzy ráno. Respektujte dobu nočního klidu. Obchodní SMS v takových hodinách způsobí pouze špatnou customer experience. Své zákazníky nechcete probudit nebo je nechat na SMS zapomenout během rušného rána.
Vyhněte se oslovování během svátků. Připravte se na svátky, jako jsou například Vánoce, s předstihem. Na Štědrý den už nechte své zákazníky odpočívat, poslouchat koledy a smažit řízky. S povánočními výprodeji začněte s citem až po všech státních svátcích. I když máte skvělé nabídky, které si vaši zákazníci nebudou chtít nechat ujít, během svátků lidé nenakupují. Tráví čas s rodinou a nepřejí si být rušeni.
Bez souhlasu nebo oprávněného zájmu to nepůjde. Nezapomeňte na splnění zákonem daných povinností pro oslovení pomocí SMS a také na možnost odhlášení z odběru marketingových zpráv.
Nechte své zákazníky vyspat do růžova.
Načasování je jedním z nejdůležitějších aspektů úspěšné SMS kampaně. ⏰ Každá cílová skupina má svůj vlastní denní rytmus, a proto je klíčem k úspěchu pochopení, kdy jsou vaši zákazníci na telefonu nejaktivnější. Testujte různé časy, zkoušejte kampaň rozdělit a analyzujte výsledky, abyste našli optimální čas pro zasílání. Tím zvýšíte zapojení zákazníků a maximalizujete efekt svých SMS kampaní.
A nezapomeňte – respektujte dobu nočního klidu a svátky. 💤 Tím si udržíte pozitivní vztah se zákazníky a zajistíte, že vaše marketingová komunikace bude vždy vítána.
Naplánujte si SMS kampaň přesně podle vašich potřeb – v Portálu SMSbrána nebo přes API SMS Connect. Registrace zabere jen minutu a můžete začít posílat.