Nejlepší den a čas pro odeslání SMS kampaně


Nejlepší den a čas pro odeslání SMS kampaně
Autor
Autor: Barbora Votava — Téma: Tipy na úspěšný SMS marketing | 4 minuty čtení

Pondělí nebo sobota? Sedm ráno nebo šest večer? 🤯 Správné načasování je klíčovým prvkem úspěšné SMS kampaně. Přečtěte si, jak vybrat ideální čas pro odeslání marketingových SMS, abyste zvýšili zapojení zákazníků a dosáhli skvělých obchodních výsledků.


Co jsou marketingové SMS?

Marketingové SMS jsou obchodní sdělení pro vaše zákazníky, které jsou určeny k propagaci vaší značky a jejich produktů a služeb. Jako SMS kampaň pak označujeme hromadnou SMS s aktuální nabídkou, informací o výprodejích nebo o speciálních a sezónních akcích. 💣 V rámci SMS kampaně můžeme oslovit všechny zákazníky nebo vybrat jen ty konkrétní – na základě předchozí segmentace. Více o segmentaci jsme se rozepsali v článku Proč a jak segmentovat zákazníky?

Proč zapojit SMS marketing?

Jednoduše proto, že umožňuje přímou komunikaci se zákazníkem, která je přirozená, rychlá a působí osobním dojmem. Pomocí zpráv v mobilním telefonu si vaši zákazníci píší s přáteli, rodinou nebo kolegy. Pokud jim pošlete lákavou marketingovou SMS, často mívají pocit, jako by jim zprávu doručil kurýr do vlastních rukou 🤝 (nikoliv anonymně vhodil leták do schránky, kterou často ani nevybírají).

3 hlavní výhody marketingových SMS

  • Jednotný formát: Stručnost zprávy pomáhá srozumitelnosti a zvyšuje šanci na reakci zákazníka. Po cestě neztratí formát a nechá vyniknout sdělení a výzvu k akci (CTA).

  • Vysoký open-rate: SMS zprávy mají nejvyšší míru přečtení ze všech komunikačních kanálů. To samozřejmě neznamená, že byste měli své zákazníky spamovat textovými zprávami, ale znamená to, že vaše zprávy „opravdu někdo čte”.

  • Nízké náklady: SMS kampaně jsou ve srovnání s ostatními marketingovými strategiemi cenově výhodné. Umožňují personalizaci, měřitelnost i cílení a nabízejí tak vysoký potenciál návratnosti investic (ROI).


V jaký den a čas odeslat SMS kampaň?

Optimální čas pro zasílání marketingových SMS zpráv je obecně všední den mezi 9:00 - 20:00. Za nejsilnější dny z obchodního hlediska považujeme čtvrtek a pátek, kdy je zájem zákazníků vyšší než na začátku týdne. 💰

Chtěli byste znát konkrétnější čas? Přesný klíč, podle kterého určit nejideálnější čas rozesílky, bohužel neexistuje. Každý váš zákazník je jiný. Rytmus toho, jak často zákazníci telefon kontrolují nebo ho (ne)mají u sebe, je různý. Zásadním faktorem při rozhodování, kdy kampaň poslat, tak bude analýza zákazníků. 

Kdo je cílová skupina?

Co s největší pravděpodobností dělají vaši zákazníci během dne? Jaká je jejich rutina? Pokud jsou vaší cílovou skupinou například lidé, kteří pracují v kanceláři, pravděpodobně kontrolují své telefony ráno před začátkem pracovního dne a znovu v době oběda. Poté zřejmě nebudou své zprávy příliš kontrolovat a reagovat na ně. Situace se opět změní až skončí v práci a přijdou domů. Přemýšlejte tedy, kdy jsou vaši zákazníci nejčastěji na telefonu. 📱 Pro náš příklad to tedy bude ráno (8 - 9), během oběda (11 - 13) a pozdě odpoledne/začátkem večera (17 - 20).

💡Tip  Očekáváte nápor na infolinku nebo vytížení zákaznického centra během kampaně? Rozdělte SMS kampaň do více časových oken. Budete tak mít více času na odbavení zákazníků k jejich spokojenosti.

Pořád si nejste jistí? Testujte!

Vhodný způsob, jak zjistit ideální čas pro posílání SMS kampaní na vaše zákazníky, je otestovat jejich chování v různých časových intervalech.

Příklad testování: 
Vyberte dostatečně velký vzorek zákaznické databáze a rozdělte jej náhodně do 3 stejně velkých částí. 
- První části databáze odešlete SMS kampaň v pozdně ranních hodinách.
- Druhou část oslovte po poledni.
- Třetí část informujte v podvečer. 

Poté porovnejte výsledky a vyhodnoťte, který časový interval měl na kampaň největší vliv. Opakovaným testem i pro různé dny a typy kampaní najdete ideální čas pro oslovení vašich zákazníků. 

⭐ SMSbrána  Naplánujte si SMS kampaň přesně podle vašich představ. Přímo v Portálu SMSbrána nebo požadavkem přes API SMS Connect můžete zvolit libovolný čas v budoucnosti.


Čeho se v SMS kampaních vyvarovat?

Přestože neexistuje jeden perfektní čas pro rozesílku SMS kampaně, který by fungoval všem obchodníkům, existují momenty, kdy byste zákazníkům marketingové SMS neměli posílat vůbec. Za žádných okolností. ❌ Proto doporučujeme vyvarovat se následujícím situacím:

  • Neposílejte SMS pozdě večer nebo brzy ráno. Respektujte dobu nočního klidu. Obchodní SMS v takových hodinách způsobí pouze špatnou customer experience. Své zákazníky nechcete probudit nebo je nechat na SMS zapomenout během rušného rána.

  • Vyhněte se oslovování během svátků. Připravte se na svátky, jako jsou například Vánoce, s předstihem. Na Štědrý den už nechte své zákazníky odpočívat, poslouchat koledy a smažit řízky. S povánočními výprodeji začněte s citem až po všech státních svátcích. I když máte skvělé nabídky, které si vaši zákazníci nebudou chtít nechat ujít, během svátků lidé nenakupují. Tráví čas s rodinou a nepřejí si být rušeni.

  • Bez souhlasu nebo oprávněného zájmu to nepůjde. Nezapomeňte na splnění zákonem daných povinností pro oslovení pomocí SMS a také na možnost odhlášení z odběru marketingových zpráv.

Nechte své zákazníky vyspat do růžova.

Závěrem k zapamatování

Načasování je jedním z nejdůležitějších aspektů úspěšné SMS kampaně. ⏰ Každá cílová skupina má svůj vlastní denní rytmus, a proto je klíčem k úspěchu pochopení, kdy jsou vaši zákazníci na telefonu nejaktivnější. Testujte různé časy, zkoušejte kampaň rozdělit a analyzujte výsledky, abyste našli optimální čas pro zasílání. Tím zvýšíte zapojení zákazníků a maximalizujete efekt svých SMS kampaní. 

A nezapomeňte – respektujte dobu nočního klidu a svátky. 💤 Tím si udržíte pozitivní vztah se zákazníky a zajistíte, že vaše marketingová komunikace bude vždy vítána.

Naplánujte si SMS kampaň přesně podle vašich potřeb – v Portálu SMSbrána nebo přes API SMS Connect. Registrace zabere jen minutu a můžete začít posílat.